Bízza ránk cége marketing ügyeit és dőljön hátra...

Weboldal készítés árak

Egy örök kérdés!

“Kaptam olcsó és drága árajánlatokat. Az olcsó miért olcsó és a drága miért kerül annyiba? Mi a különbség, hiszen nekem csak egy weboldalra van szükségem. Melyiket válasszam?”

Igen. Valóban így van. Ha kérünk egy weboldalra árajánlatot akkor a 20.000 Ft-os munkától egészen az 500.000 Ft feletti munkadíjakra kapunk ajánlatot.

Laikusként teljesen jogos a kérdés, hogy mi lehet a különbség a két weboldal között. Hiszen csak egy egyszerű oldal kell pár menüvel.

Olcsó weboldal készítés ár vs. drága weboldal

 

Pár héttel ezelőtt kaptunk egy hírlevelet, miszerint egy hét alatt csinálnak nekünk egyedi weboldalt 20.000Ft-ért és webshopot 40.000Ft-ért. Nahát! Ez a weboldal készítés ár azért igen csak meglepő volt a mi számunkra is, pedig nem kérünk a munkánkért irreális összeget. Sőt! A munkánk általában mire kész van, mindig többet ér, mint amennyit kértünk érte. De ez a mi “hülyeségünk”.

Őszintén szólva felkeltette a kíváncsiságunkat és megrendeltünk egy weboldalt. Tudom, nem szép dolog, de fene abba a kíváncsi természetünkbe………nem tudtunk ellenállni a kísértésnek.

Nem állítjuk, hogy megdöbbentünk a kapott munkán. Annyit ért, mint amennyit fizettünk érte.

Választhattunk 20-féle sablon közül. Itt már megbukott az “egyedi weboldal” szó, de túltettük magunkat rajta. Ugyan, mit vártunk?

Kaptunk egy hihetetlenül gagyi tartalomkezelő oldalt, ami tulajdonképpen semmire sem volt alkalmas, nem hogy tartalomkezelésre.

Nincs SEO beállítási lehetőség, az url-eket Ő generálta le és nem lehetett megváltoztatni sem. Persze ezek nem voltak Google-barát url-ek, de hát…….nem is feltételeztük, hogy azok lesznek. Persze html-ben való szerkesztésre nem adott lehetőséget.

Egy ilyen oldal a büdös életben nem fog megjelenni a Google-ben, még akkor sem, ha magát az oldal nevét írjuk a keresőbe.

Mindenre alkalmatlan. Kidobtunk 20.000Ft-ot, de mivel jobban szórakoztunk rajta, mintha elmentünk volna egy stand up előadásra, nem sajnáltuk a pénzt. Nem lehet egy szavunk sem, pontosan azt kaptuk, amire számítottunk.

A weboldal készítésbe sok munkát kell tenni.

Nem úgy van, ahogyan sokan gondolják, hogy “csak pár menü kell”. Mire egy weboldal precízen és korrekten elkészül, addigra a jó fejlesztő nagyjából így néz ki:

kockák

És pontosan ezt kell megfizetni! A befektetett munkát, tudást és energiát!

Amit egy felhasználó úgy lát, hogy “csak egy egyszerű oldal pár menüvel”, az nem az! A weboldalnak nem csak külseje van!

Először is, ha jó weboldalt akarunk készíteni, akkor azt meg kell tervezni.

 

Nem esünk neki, hogy “akko’ beszúrunk pár menüt, azt’ jó’ van”. Ha így készítünk weboldalt, akkor lehet, hogy nagyon szép lesz, de senki nem fogja látni. A Google-ben nem fog megjelenni azoknak, akik olyan terméket vagy szolgáltatást keresnek, amely nekünk van.

Meg kell nézni a vállalkozás profilját. A vállalkozás profiljának megfelelő kulcsszavakat és azokat józanul kiválasztani. A józanul kiválasztás azt jelenti, hogy mindig csábító, ha egy ránk jellemző kulcsszóra átlagosan 8000 keresés van egy hónapban, de ne felejtsük el, hogy arra már vannak olyan honlapok, amelyek nagyszerűen vannak optimalizálva, tökéletesen felépítve és nem pár hónapja működik az adott domain, hanem évek óta. A régi domain nevek mindig megbízhatóbbnak bizonyulnak a Google számára és nem lehet 3 hónap alatt lekörözni őket, ha a keresőoptimalizálásnak megfelelően mindig naprakész az az oldal.

Tehát kiválasztunk olyan kulcsszavakat, amelyekkel van esélyünk és szépen ezekre építjük az oldalt. Megtervezzük a menük címeit, az aloldalak címeit, az url-eket stb.  A munkának a tervezés a legnehezebb része, mert szakértelmet, tapasztalatot és sok befektetett munkaidőt kíván. Enélkül viszont nincs is értelme a munkát elkezdeni.

Ezen kívül meg kell tervezni az arculatot, amit jobb helyeken grafikus kolléga tervez és nem a webfejlesztő töltöget le jogvédett képeket a netről, amiért aztán szép kis pert kaphatunk a nyakunkba, mert nem vettük figyelembe a szerzői jogok védelmét.

Amikor az ügyfél azt mondja hogy “piros” legyen az oldal főszíne, az nem azt jelenti, hogy “piros”. A pirosnak több száz árnyalata van. Több százból kell kiválasztani, hogy melyik illene a legjobban a cég arculatához.

Megtervezzük, hogy milyen funkciók legyenek az oldalon, amely szintén befolyásolja a weboldal árát. A kapcsolatfelvételi űrlap minden weboldalnak a része, bár van olyan webfejlesztő, aki ezt külön funkcióként kezeli és felárért építi bele a honlapba.

Ilyen funkciók például a hírlevélre való feliratkozás (amelynek számtalan formája van), a regisztrációs lehetőség, a hozzászólás lehetősége vagy az azonnali telefonhívás lehetősége és vannak speciális funkciók is, mint pl. az akadálymentesített weboldalak. 

Az akadálymentesített weboldalak látáskárosultak, halláskárosultak, mozgáskoordinációs zavarokkal rendelkezők és értelmi fogyatékkal élők számára is kezelhető. (sajnos nagyon kevés ilyen oldal van Magyarországon)

Tehát meg kell tervezni a funkciókat amelyek a programozói munka mellett grafikusi munkát is igényelnek.

Azok az oldalak, amelyeket “drágának” mondunk,

azok az oldalak mögött komoly tervezés van. (Persze itt is vannak kivételek.)

A mondás itt is tökéletesen megállja a helyét miszerint “Olcsó húsnak híg a leve!” 

Gondoljuk át, hogy kevés pénzt kidobunk az ablakon, vagy kifizetünk több pénzt, de az a százszorosát hozza vissza.

Egy pillanatig se essünk abba hibába, hogy azt gondoljuk, majd a weboldalunk eltart minket és ezt egy tanult, tapasztalt szakember egy ebéd áráért megcsinálja nekünk.

Nincs olyan vállalkozás, amely ne igényelne befektetést. Ha üzletet nyitunk, akkor beszerezzük hozzá az engedélyeket, kifizetjük az üzlet bérlésére a kaukciót, berendezzük, feltöltjük áruval stb. Több millió forint.

Ellenben azt gondoljuk, hogy az interneten majd megcsináljuk a magunk szerencséjét…….ingyen, vagy majdnem ingyen. Majd pár forintért “összekattintgatja” valaki az oldalunkat (rosszabb esetben ingyenes oldalt használunk) és majd dől a pénz! Pár forintért gazdaggá tesz minket, megoldja minden pénzügyi problémánkat!

Sajnos nem. A jó munka pénzbe kerül. Ha pénzt akarunk keresni az interneten, az pénzbe kerül. Semmi nincs ingyen. A zsömle sem a boltban!

Külön ki kell térni a webshop árakra

 

Kedvenc! Mindent visz!

“Szeretnék egy webshopot, 100.000Ft-om van rá.”

????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????

A webshop egy külön műfaj. Több száz vagy több ezer aloldallal rendelkezik és gondoljunk csak bele……nem 2-3 termékre vagy szolgáltatásra kell optimalizáltan tervezni, hanem több százra!

Itt a tervezési folyamat hosszú idő és még nagyobb figyelmet kíván, mint pl. egy szolgáltatói oldalnál.

Persze ezt is meg lehet csinálni “csak úgy”. Össze lehet dobálni, csak ugyanaz lesz a vége, mint egy normál weboldalnál, hogy senki nem fogja látni. Azzal a különbséggel, hogy itt több dolgot nem fognak látni.

Egy webshop keresőoptimalizálásánál nincs bonyolultabb dolog.

Vegyünk egy egyszerű példát: cipő webshop. 520 000 találat

Itt azok a webshopok keresnek pénzt, akik az első vagy a második oldalon vannak. Mégpedig sok pénzt. Több tízmilliós havi forgalom. 

Most tegye fel magának a kérdést? Ki fog Önnek olyan weboldalt készíteni 100.000 Ft-ért, amivel aztán több tízmillió forintot lehet keresni egy hónapban?

Válasz: SENKI.

Nagyon kérlek, kedves Olvasó! Amikor weboldal készítés árakról vagy webshop készítés árakról érdeklődsz, gondold végig, mi mennyit ér!