Bízza ránk cége marketing ügyeit és dőljön hátra...

Szövegírás ereje az interneten

Jelen pillanatban az internetes eladás a szövegírásban rejlik!

A szövegírásnak több jelentősége van, mint gondolnánk, de most nézzük meg a két legfontosabbat:

  1. A weboldalunkon lévő szöveg befolyásolja helyezésünket a Google találati listáján.
  2. A megfelelő szöveggel bármi eladható!

A szövegírásnak nagy szerepe van a keresőoptimalizálásban. Ennek az az oka, hogy a Google változtatott azon az értékelési rendszeren, amely szerint elhelyezi az oldalakat a találati listáján.

A Google elsődleges célja az, hogy a felhasználói élményeket javítsa. Ezért a beírt keresőszavakra azokat az oldalakat fogja előnyben részesíteni és előre sorolni, amelyek szerinte az adott kulcsszóra a legjobb oldalak lehetnek a felhasználó számára. (legrelevánsabb oldalak)

Persze itt is van mire odafigyelni, mert a szövegben használt keresőszavaknak két nem várt következménye lehet. Az egyik akkor következik be, ha túl sok a kulcsszó. Ha a Google úgy ítéli meg, a kulcsszó használata arányaiban a többi szöveghez képest túl sok, akkor mesterségesnek nyilvánítja a szöveget, amelyért büntetés is járhat. A büntetés lehet az, hogy akár több száz helyezéssel hátrébb sorolja az oldalt, de lehet az is, hogy teljesen kitiltja a keresőből.

Ha túl kevés a kulcsszó, akkor viszont nem alkalmas a szövegünk optimalizálásra. El kell találnunk azt a szöveg/ kulcsszó mennyiséget, amely a Google számára is megfelelő de a konkurencia oldalánál jobb.

Megfelelő szöveggel bármi eladható! A szövegírásban van a kulcs!

 

Hallottunk már ilyet: “Ezek még a sz@rt is eladják”.

És igen. Szó szerint bármit el lehet adni. Mi kell hozzá? Szöveg.

Gondoljunk csak bele, hogy embereknek a Holdon adtak el területeket. ELADTAK! A HOLDON. BIRTOKOKAT.

Jogosan merül fel a kérdés, hogy ki az a hülye, aki a Holdon vesz magának több millió dollárért területet, ahova a büdös életben nem jut el? Nem is látta és nem is fogja látni. Lényeges ez? NEM! A lényeg, hogy megvette. 

Engem ebben az esetben jobban érdekelne, hogy ki adta el nekik? Mivel győzte meg őket, hogy nekik több millió dollárért szükségük van a Holdon egy parcellára? Mit mondott nekik? Mivel vette rá őket?

Tekintettel arra, hogy nem a helyszínen beszippantott levegő kápráztatta el őket és nem is a látvány, maradt a marketingszöveg.

Ez a szavak ereje! 

szövegírás

Mitől jó egy szöveg?

 

Attól jó, hogy neked szól. A Te problémáidra ad megoldást. Ilyen egyszerű. Úgy kell a látogatókhoz szólni, mintha tudnád, miért van ott a weboldaladon. Mit akar és miért? Szólj hozzá úgy, hogy érezze pontosan tudod, mire van szüksége. Az értékesítési szövegírásnak ez a titka!

Lássunk egy nagyon hétköznapi és egyszerű példát:

Hölgy felhasználó alkalmi táskát keres.

Megnyitja pár webáruház oldalát és nézelődik. Nézi a szép táskákat és mindenhol csak olyan információt talál, hogy a táska milyen színű, milyen anyagból van, milyen méretű és mennyibe kerül.

Hahó! Ebben nincs semmi izgalmas! 

Ennek az a vége, hogy leszűkíti a döntést 2-3 táskára, aztán összehasonlítja az árakat és amelyik olcsóbb, azt veszi meg.

DE! HA HOZZÁ SZÓLUNK, AKKOR A MI OLDALUNKON FOGJA A LEGTÖBB IDŐT ELTÖLTENI ÉS ELŐBB-UTÓBB BEZÁRJA A TÖBBI OLDALT. EGYEDÜL A MI TÁSKÁNK FOGJA ÉRDEKELNI ÉS VÁSÁROLNI IS TŐLÜNK FOG!

Mit kell ehhez tennünk? 

Gondoljuk csak végig….miért akar egy nő alkalmi táskát? Színházba megy, esküvőre megy, estélyre hivatalos, éjszakai szórakozóhelyre készül stb.

Ha ilyen helyekre megy egy nő, akkor ott tündökölni akar! Órákig készül, különös figyelemmel választja ki a a ruháját stb. Ő akar lenni a legszebb, a legjobb, legelegánsabb vagy éppen a legfeltűnőbb.

Megoldás:

Írjuk le a gondolatokat.

Pl. “Ha színházba vagy egy elegáns estélyre készülsz, ez a táska tökéletes kiegészítője lehet egy koktélruhának vagy estélyinek. Olyan hölgyeknek ajánljuk, akik a nőies, finom elegancia jegyében szeretnének megjelenni párjuk oldalán és azt sem bánják, ha minden figyelem rájuk terelődik.”

ÉS BUMM! Tatyó a kosárba! 

 

Ez persze csak egy nagyon egyszerű és hétköznapi példa volt, de bármiről lehet cselekvésre ösztönző szövegeket írni. A lényeg, hogy ismerd fel, mit keres és miért keresi! Legyen az termék vagy szolgáltatás, mindent el lehet adni a megfelelő szövegírással! Teljesen mindegy, hogy építőiparról, szépségiparról vagy éppen orvosi eszközökről beszélünk. Mindenkit meg lehet szólítani az Ő nyelvén!

Akkor sem fog senki pálcát törni a feje felett, ha ez nem megy a szövegírás, hiszen azért némi írói véna és kreativitás kell hozzá. Nem mindenki született “tollforgatónak”.

Ha nem akar bajlódni vele és több órát eltölteni úgy szövegírással, hogy benne van a pakliban az is, hogy szavai nem érnek célt, akkor egyszerűen bízza profikra és keressen meg minket.