Bízza ránk cége marketing ügyeit és dőljön hátra...

Linképítés

A linképítéssel kapcsolatosan sok információt találunk az interneten, azonban egy szakértő sem mondja meg, valójában hogyan csináljuk.

Mi az a linképítés?

Két fajta linképítés létezik.

  1. Belső linképítés
  2. Külső linképítés

 

A belső linképítés azt jelenti, hogy az aloldalainkon belül hivatkozunk már aloldalunkra. 

Ennek keresőoptimalizálás szempontjából is van szerepe, de felhívhatjuk a látogatók figyelmét más termékünkre vagy szolgáltatásunkra, esetleg hivatkozhatunk blogbejegyzésekre is, amelyek magyarázattal vagy információkkal szolgálhatnak az adott termékkel vagy szolgáltatással kapcsolatban.

A külső linképítés azt jelenti, hogy más oldalakról hivatkoznak a mi oldalunkra.

De miért fontos ez a keresőoptimalizálás szempontjából?

A Google úgy “gondolkodik”, hogy ha az oldalunkra sokan hivatkoznak, akkor az biztos egy jó oldal, ezért előrébb sorolja a találati listában.

Valóban így van ez?

Olvashatunk erről egészen szélsőséges szakértői véleményeket. Az egyik azt írja, hogy nincs szükség a linképítésre, a linképítésre specializálódott cégek persze azt írják, a linképítés maga a keresőoptimalizálás.

 

Egyik sem igaz.

Külső linképítéssel pár évvel ezelőtt még valóban gólt lehetett rúgni a neten, de ma már ez nem így van. A keresőoptimalizálás jóval összetettebb lett mint pár évvel ezelőtt volt, és a linképítés csak egy kis részlet lett a sok elvárás közül.

Régebben elég volt egy oldalhoz 200 külső linket kiépíteni ahhoz, hogy a Google minőségi oldalnak tekintse és jó pozícióban jelenítse meg a találati listában.

Aztán a Google rájött, hogy a linképítés szerinti besorolás nem a legjobb megoldás, hiszen nem biztos, hogy az adott keresőszóra a valóban legmegfelelőbb oldalak jelennek meg.

Ma már a Google azokat az oldalak jeleníti meg, amelyeket relevánsnak talál az adott kulcsszóra. A Google a felhasználói élményeket szeretné javítani, ezért olyan oldalakat akar megjeleníteni a felhasználóknak, amelyek feltehetően a leghasznosabb lehet számukra.

Mitől lesz releváns? Egyrészt nézi az oldal technikai felépítését és a tartalmát. A harmadik szempont az oldal nézettsége. Hiszen minél látogatottabb egy oldal, valószínűleg annál hasznosabb lehet a felhasználók számára. Az oldal technikai felépítésével a felhasználó-barát oldalakat részesíti előnyben, azaz a reszponzív weboldalakat.

Mi az a reszponzív weboldal? Itt a bővebb információ: Responsive weboldal

Az oldal tartalmi felépítését az online szövegírás teszi ki. Bővebb információ: Online szövegírás

linképítés

Hol van a linképítés a keresőoptimalizálásban?

Linképítésre szükség van, de nem minden áron.

A Google miután megváltoztatta a keresőoptimalizálás szempontjait, annak érdekében, hogy kiszűrje a mesterséges linképítést egy algoritmust hozott létre, amely figyeli, hogy az adott oldalra honnan és mennyi külső link hivatkozik.

Nem a külső hivatkozások száma lett fontos, hanem a minősége. Azaz, hogy milyen oldalakról hivatkoznak a mi oldalunkra. Az oldalak minőségét a PageRank határozza meg. Ha még új az oldal, akkor ezt ne keresse senki, mert még nincs meghatározva az oldal minősége. Tehát olyan oldalakról minőségi a hivatkozás, amelyeknek magas a PageRank értéke.

A régen divatos “cseréljünk bannert vagy linket” dologgal most már inkább hátrány érhet minket, mint előny. A túl gyorsan történő linképítés amely ráadásul nem minőségi oldalakról hivatkozik a mi oldalunkra, akár büntetéssel is járhat. Ez a büntetés lehet az, hogy oldalunk hátrébb sorolódik de akár le is tilthatja a Google a keresőkből.

Most akkor építsek linket vagy ne?

Az a helyzet, hogy linképítés nélkül is lehet előre kerülni a keresőkben. Ez attól függ, hogy milyen erősek a konkurencia oldalai.

Ha a konkurencia oldalai nagyon erősek technikai és tartalmi szempontból is, akkor nehéz felvenni velük a versenyt linképítés és a nézettség generálása nélkül.

Hogyan csináljam?

Otthon, egyedül leginkább sehogy. Könnyen érthetjük el a kívánt eredmény ellenkezőjét. És még egy büntetést is kaphatunk, ha nagyon makacsul próbálkozunk.

Melyik szakembert bízzam meg az oldalam linképítésével?

Na itt is vannak csodák. Sok ügyfelünk mesélte, hogy megbíztak cégeket akik azt ígérték majd így lesz meg úgy lesz, ilyen minőségi linképítés meg olyan, PR 7-es értékű oldalakról fognak hivatkozni az Ő oldalára stb. Két kimenetele volt a nagy ígérgetésnek: az egyik, hogy egy darab linket sem építettek ki, de a pénz köszönettel eltették. A másik, hogy a kiépített linkek messze elkerülték a PR 7-es minőségi oldalakat.

A weboldalakat olvasgatva valóban nehéz eldönteni, ki az aki valóban szakember és ki az, akinek a weboldalán csak kiváló értékesítési szöveg van, de a linképítésről vagy fogalma sincs, vagy nem szeret dolgozni.

Ha nem tudja, hogy linképítés nélkül is érhet-e el eredményt, kérje ingyenes tanácsadásunkat. TANÁCSADÁS

Tekintse meg kis-és középvállalkozások számára kidolgozott, nagyon kedvező csomagajánlatainkat: CSOMAGAJÁNLAT