Bízza ránk cége marketing ügyeit és dőljön hátra...

Látogatottság növelés

Látogatottság növelés- ésszel.

Minden weboldal tulajdonos szeretné, ha naponta több ezren látogatnák meg a weboldalát. De tényleg jó ez?

Mi a jobb?

Naponta 1000 látogató de csak 1-2 kapcsolatfelvétel vagy vásárlás, vagy naponta 20 látogató de 5 kapcsolatfelvétel vagy vásárlás?

Látogatottság növelés- konverzióval

 

Ha éppen keresőoptimalizálás alatt van az oldalunk, akkor nyilvánvalóan jól jön a napi több száz látogató, hiszen a Google ezt pozitívan értékeli. Azonban egyáltalán nem biztos, hogy ebből weboldalunk pénzt is fog nekünk keresni.

A keresőoptimalizálás alatti látogatottság növelésnek legegyszerűbb módja a Google AdWords erre a célra kitalált hirdetési lehetősége. Ezt a lehetőséget akkor válasszuk, ha megértettük, a látogatottság növelés a keresőoptimalizálás időszakában egy eszköz. A látogatottság és a konverzió (azaz a kapcsolatfelvétel vagy a vásárlás) nem lesz olyan arányban, amire a hirdetési költségeink teljes egészében megtérülnek. Plusz bevételt pláne nem fog hozni.

Ezt fogjuk fel befektetésnek.

A Google Adwords más hirdetési lehetőségeit használva már nem feltétlenül a keresőoptimalizálás részeként használt látogatottságnövelés a cél, hanem akár a brand építés akár az “eladás”. Itt nem számíthatunk arra, hogy elképesztő látogatottságra teszünk szert, azonban a kisebb látogatottság is látogatottság növelés és talán még sikerül is új megbízásokat szereznünk vagy eladnunk. Ehhez viszont tisztában kell lennünk azzal, hogy a Google Adwords nem a legolcsóbb hirdetési eszköz. Tehát ebben az esetben mérlegelnünk kell a bele fektetett pénz és az eredmények arányát. Ez még abban az esetben is igaz lehet, ha egyébként a hirdetéseink nagyszerűen vannak beállítva.

Ha konverziót is szeretnénk elérni, akkor a látogatottság növelés egy lassabb folyamat lesz.

Azonban hosszútávon nyilvánvalóan az a cél, hogy olyan emberek látogassák meg a weboldalunkat, akik olyan szolgáltatást vagy terméket keresnek, amelyet mi biztosítani tudunk. És ha lehet, akkor ezért ne kelljen havonta magas összegekért hirdetnünk.

Lehetséges ez? Igen. A jól megválasztott keresőszavakra való keresőoptimalizálással.

Egy egyszerű példa: a cipő szóra havonta átlagosan 8100 keresés indul. Azonban mi kizárólag olasz cipőket árulunk.

Itt két probléma merül fel: az egyik, hogy aki beírja a cipő szót, nem feltétlenül olasz cipőt keres. Tehát nem lenne az oldalunk elég releváns, ráadásul az olyan szavakra, amelyekre ilyen mennyiségű keresés indul, már komoly konkurencia van. Az optimalizálás a cipő szóra nagyon hosszú idő lenne nem beszélve a keresőoptimalizálás költségeiről.

Mit érnénk el vele? Akár több millió forintot költöttünk a weboldalunkra és annak optimalizálására azért, hogy a cipő szóra az első oldalon legyünk, azonban aki beírja ezt a szót, az nem feltétlenül a mi cipőinket keresi.

Azonban az “olasz cipő” keresést havonta átlagosan 110-en indítják el. Ez a 110 keresés olyan cipőkre indul, ami nálunk van. Az optimalizálás közel sem annyi idő, mint a “cipő” szóra és a keresőoptimalizálás ára meg sem közelíti a “cipő” szóra való optimalizálást. Azonban olyan látogatóknak jelenik meg az oldalunk, akik pont olyan cipőt keresnek, amely nálunk van.

Látogatottság növelés más eszközökkel

 

A látogatottságot persze más marketing eszközökkel is tudjuk növelni, azonban hosszútávon a megfelelő szavakra való optimalizálás a megoldás.

Látogatottság növelés Facebookkal:

Vannak olyan üzletágak, ahol a Facebook kifejezetten hatékony lehet, azonban ez nem minden üzletágra igaz.

Azt mindenképpen tisztázzuk, hogy a Facebook nem a drágább termékek vagy szélsőséges szolgáltatások eladásának színtere.

Ha webshopunk van, akkor ráléphetünk a multik által már jól kitaposott ösvényre: hirdessük meg a legolcsóbb termékünket.

Mit is csinálnak a multik? Kiplakátozzák a fél országot azzal, hogy pl. csirkemellfilé most csak 800Ft/kg. Ugyanakkor, ha oda megyünk az akciós csirkemellért, a pénztárnál nem csak azt a 800Ft-ot hagyjuk ott. Jól bevásárolunk és a pénztárnál fizetett összeg akár több tízezer forint is lehet. Pedig mi a 800Ft-os csirkemellért mentünk oda.

Ugyanezt csinálhatjuk a Facebookon is. Pl. ha tisztítószereket árulunk, akkor hirdessünk meg egy olcsóbb mosóport, aztán ha elég jó a webshopunk és a mosópor alatt megjelenítünk még pár “kihagyhatatlan” ajánlatot, akkor nem csak a mosóport fogják a kosárba tenni.

  1. A webshopunkba csábítottuk. (látogatottságot növeltünk)
  2. Eladtunk.
  3. Ha elég ügyesek vagyunk és a termékünk is jó, máskor is visszajön a látogató.

Növelhetjük a látogatottságot ügyesen megírt, érdekes blogokkal is. Ezt is megosztjuk, és már ott is vannak a weboldalunkon. Ha olyan dologról írtunk, ami sok embert érinthet, akkor meg is osztják és így megint a látogatottságunkat növeltük.

Látogatottságot növelni lehet más közösségi oldalakon is, ám jelenleg Magyarországon még nem tartunk ott, hogy ezek komolyabb látogatottságot vagy bevételt hozzanak.

Látogatottság növelés offline eszközökkel

Szerepeltessük weboldalunk címét a névjegykártyánkon, szórólapokon, üzletünkben jól látható helyen vagy amikor webshopunkból csomagot küldünk ki, érdemes valami kis ajándékot is betenni, amelyen rajta van a weboldalunk címe. Pl. egy reklámtoll. A papírt vagy kis tájékoztatót a legtöbbször kidobják, de egy ajándékba kapott hasznos ajándék nem fog a kukában landolni.

Ragadjunk meg minden lehetőséget, hogy a látogatottságunkat növeljük

Éppen ezért ne hiányozzon a weboldalunkról a hírlevél feliratkozási lehetőség. Nincs is jobb olyan olvasóknál, akik kíváncsiak arra, hogy mi mit írunk vagy milyen akcióink vannak. Időnként készítsünk számukra hírlevelet, amelyben értékes információkat osztunk meg velük, vagy találjunk ki nekik szóló akciókat!

Ha egyedül nem megy és segítségre van szükséged abban, hogy hogyan növelhetnéd a látogatottságod, keress fel minket! Segítünk! ►►► MARKETING TANÁCSADÁS