Bízza ránk cége marketing ügyeit és dőljön hátra...

Külsős marketinges vagy alkalmazott?

Sok cég küzd ezzel a problémával. Marketingre szükség van, de hogyan valósuljon meg?

A kérdést nem lehet egy irányból megközelíteni. Az, hogy jobb megoldás-e alkalmazottként marketingest foglalkoztatni, az attól függ, hogy mekkora cégről van szó.

Tapasztalatunk szerint a legnagyobb gondod az jelenti, ha a vállalkozás tulajdonosa azt gondolja, felvesz egy „marketingest” és az egyedül majd mindent megold. Egyedül csodát tesz, fellendíti az üzletet és dől a pénz. Azzal nem számolnak, hogy a marketingnek több ágazata van és egy ágazaton belül is több terület. Egy „marketinges” nem érthet mindegyikhez ugyanazon a szinten.

Olyan ez, mint ha egy szakácstól azt várnánk, legyen mestere a magyar konyhának, olasz konyhának, ázsiai konyhának, francia konyhának, lengyel konyhának és minden konyhának, ami létezik. Ilyen nincs!

Először is határozzuk meg, hogy pontosan milyen marketingre van szüksége a vállalkozásunknak, és annak megfelelően keressünk szakembert.

Mi azt ajánljuk, hogy ha alkalmazottban gondolkodik a cégvezető, de nem szeretne legalább 4-5 szakembert foglalkoztatni (elég magas fizetésért), akkor vegyen fel egy marketing tanácsadót. A tanácsadónak lesz ideje átlátni a cég belső működését, jobban fel tudja mérni a vevők vagy az üzleti partnerek célcsoportját és a célcsoport igényeit, és ennek megfelelően fogja összeállítani a marketing tervet. A marketing tervet nem Ő fogja kivitelezni, de át fogja látni a külsős cégek munkáját (grafikusok, Google AdWords szakértők, Facebook specialisták, linképítők, szövegírók, SEO specialisták, nyomda, rendezvényszervezők stb.). A cégre szabott ötletekkel fog előállni, elemzéseket végezni, és ennek megfelelően tervezi a cég további marketing stratégiáját.

Amennyiben az Ön cégének nincs szüksége az év minden hónapjában marketingre (szezonális szolgáltatások, mint pl. öntöző rendszerek kiépítése, kertépítés, napszemüveg webshop, fürdőruha webshop, időszakos tréningek vagy oktatások stb.), akkor felesleges alkalmazottként foglalkoztatni marketing tanácsadót. Ebben az esetben külsős marketing tanácsadó bevonását javasoljuk.

Talán több olvasónk is tapasztalta már, hogy feladott hirdetést „marketingesre”, a kecsegtető önéletrajzok csak dőltek be és azt gondolta, a sok jó közül azt sem tudja, kit válasszon. Majd a meghallgatások után megtörtént a kiválasztás és már az első-második héten kiderült, hogy a kiválasztottnak fogalma sincs az egészről. Majd így járt még 4-5-6 kiválasztottal. Ment az idő, az energia és a pénz, azonban a marketing állt. Valamit mindenképpen figyelembe kell venni: egy jó marketinges nem azért jó, mert elvégezett bármilyen marketing szakot. Azért jó, mert a tanulmányai mellett a vérében van a marketing! Erre születni kell. Az a plusz, amitől valaki jó marketinges lesz, nem tanulható.

Ezért összefoglalva azt javasoljuk, ha nem tud fenntartani egy marketinges team-et, akkor válasszon egy megbízható külsős céget, akik egyrészt valószínűleg nagyobb tapasztalattal fogják a megbízást kezelni, több szakember fog a marketingjén dolgozni (minden feladathoz a megfelelő szakember), és negyed annyiba sem kerül, mint egy saját marketing csoportot fenntartani.

Tekintse meg kis-és középvállalkozások számára kidolgozott, nagyon kedvező csomagajánlatainkat: CSOMAGAJÁNLAT

 

Az ingyenes tanácsadás nem kötelezi Önt szolgáltatásaink megrendelésére!