Bízza ránk cége marketing ügyeit és dőljön hátra...

Keresőoptimalizálás árak

Aki már megértette a keresőoptimalizálás jelentőségét, annak az első kérdés ami megfordul a fejében az, hogy mennyibe kerül?

A keresőoptimalizálásnak nincs egységes ára. Nem is lehet, hiszen mindenki a Google első oldalára szeretne kerülni, azonban nem mindegy, hogy kikkel vesszük fel a versenyt a jó helyezésért.

Mivel kezdjem a keresőoptimalizálást?

A Google tulajdonképpen három szempont szerint sorolja be az oldalakat a találati listán:

  1. Weboldal technikai minősége
  2. Weboldal tartalma
  3. Weboldal látogatottsága

A három szempontom belül egyébként kb. 200 szempont szerint értékeli a weboldalt.

Bár a három szempontot külön kezeljük, mégis szorosan összefügg.

Sokan követik el azt a hibát, hogy amikor új üzleti vállalkozásba kezdenek, egyszerűen csináltatnak egy webfejlesztővel egy weboldalt vagy létrehoznak egy ingyenesen készíthető oldalt.

Egy webfejlesztőnek azonban nem kell értenie a keresőoptimalizáláshoz. Nem is az a dolga. Az egy másik szakma. nem kérhetjük rajta számon, hogy miért nem jelenik meg a weboldalunk a keresőben. Mielőtt nekikezdenénk a weboldal fejlesztésében, keressünk meg egy SEO szakértőt, aki elkészíti a weboldal tervét. Egy ilyen tanácsadás kb. 50.000 Ft körüli összeg, a tervezet elkészítésének ára pedig már a vállalkozás profiljától függ. A tervezet áráról csak egy felmérés után lehet árat mondani, de hozzávetőlegesen 150.000 Ft-tól kezdődik.

A webshopok esetében a SEO tanácsadói díjak és tervek ennek a többszörösét tehetik ki, de lássuk be, ha nincs szakértő, akkor a webshop nem nagyon fog megrendelést produkálni.

Megéri?

Persze, hogy meg. Ezen a terven múlik az, hogy az Ön oldala mikor és hol fog megjelenni a Google találati listáján. Ha valaki az interneten keresztül szeretne megrendelőkhöz vagy vásárlókhoz jutni, akkor a SEO szakértőt nem lehet megkerülni.

Sokan húzzák a dolgot, elköltenek egy rakás pénzt reklámokra, próbálnak önállóan keresőoptimalizálni a különböző blogokban íródott tanácsok alapján, de persze a siker nem fog eljönni. Egy szakértő sem fogja leírni a receptet hozzá. Hiszen a szakértőknek nagyon sok idejük és energiájuk van abban a tudásban, amelyet sok év alatt szereztek meg. Miért adnák oda, csak úgy? Nem is lenne elvárható. Ezért a sikertelenség után mégis csak egy szakértőhöz fordulnak, de addigra már sok pénz kidobtak az ablakon és sok időt és energiát fektettek egy sikertelenségbe.

A keresőoptimalizálás első lépése – még mielőtt weboldalt készített – mindenképpen egy SEO szakértő felkeresése legyen!

keresőoptimalizálás

Utána jöhet a webfejlesztő!

A webfejlesztő fog felelni a weboldal technikai értékéért. A webfejlesztő a SEO specialista által elkészített tervezet alapján fogja elkészíteni az oldalt.

A webfejlesztés árak nagyon szélsőségesek lehetnek, de egy egyszerűbb oldal elkészítéséért, amely nem rendelkezik különösebb funkciókkal (max. egy ajánlatkérő form vagy egy kapcsolatfelvételi űrlap) a 150.000 Ft körüli összeg az elfogadható ár. Ami ez alatt van, az nem egyedi weboldal, hanem már meglévő sablonokra épül.

A weboldalkészítés árairól egy másik blogbejegyzésben olvashat: Weboldal készítés árak

Következő lépés a tartalom!

A jól felépített weboldal mellett ma már elengedhetetlen a keresőoptimalizáláshoz a jól felépített tartalom! Ezt hívják online szövegírásnak vagy SEO szövegírásnak.

A Google a felhasználók számára olyan oldalakat szeretne megjeleníteni, amely szerinte a legrelevánsabb oldal lehet a felhasználónak, azaz olyan oldal, amelyen a felhasználó nagy valószínűség szerint azt találja meg, amit keres.

Ahhoz, hogy a tartalom szerint relevánsnak tartsa az oldalunkat, ahhoz ennek megfelelő szövegre van szükségünk.

Itt most jön egy csavar!

Hiszen az oldalunkon lévő szöveggel egyrészt azt szeretnénk elérni, hogy a Google releváns oldalnak tartsa a beírt kulcsszóra, de azt is szeretnénk, hogy az információk hasznosak legyenek és el is tudjanak adni. Legyen az szolgáltatás vagy termék, a szövegnek el is kell tudnia adni. Hiába felelünk meg a Google elvárásainak, hiába tornázzuk fel az oldalunkat a Google előkelő helyeire, ha utána a látogató otthagyja az oldalt kapcsolatfelvétel vagy vásárlás nélkül.

Tehát a szövegen sok múlik! A keresőoptimalizálás és az eladás egyaránt a szövegíráson múlik!

Ne akarjunk a szövegíráson spórolni, hiszen több funkciója is van amin a mi bevételünk múlik!

A szövegírás nem egy olyan összeg, amelyet ne lehetne kifizetni. Persze erre is találunk különböző árajánlatokat az interneten, de mielőtt döntünk, ne felejtsük el megnézni, milyen minőségben ír a szövegíró.

A jó szöveggel kapcsolatban tovább olvashat: Szövegírás ereje az interneten

Összefoglalva: első lépés egy SEO szakértő, második lépés a webfejlesztő, harmadik lépés a szövegíró. Ahol mindezt egyben megkapja, az a legjobb választás. Persze semmiképpen sem egy embertől. Olyan nincs, aki mindhárom dologhoz ugyanolyan magas minőségben ért!

Itt tartunk pár száz ezer forintnál. Egy egyszerűbb oldal esetében 450.000 – 500.000 Ft közötti összegnél. Ez teljesen reális és kifejezetten olcsónak mondható.

Itt most biztosan páran felsóhajtanak, hogy “mihez képest”. 

Egy üzlet megnyitása mennyibe is kerül? Engedélyek, bérlés, kaukció, berendezés és ha kereskedelem akkor még az árukat is meg kell venni. Több millió forintnál tartunk. Ráadásul honnan érnek el minket? Gondoljunk csak bele, bármilyen üzlet helyhez kötött, tehát csak azok találnak ránk, akik elmennek az üzlet előtt.

Az interneten kik találhatnak ránk? Mindenki, akit olyan szolgáltatás vagy termék érdekel, ami nálunk megtalálható! Nem csak kerületi vagy városi szinten, hanem minimum országos szinten. Arról már ne is beszéljünk, mennyire fontos az interneten való keresőoptimalizálás azok számára, akik nemzetközi szinten is megtalálhatóak szeretnének lenni (az egy másik műfaj a keresőoptimalizálásban, erre most ne térjünk ki).

Akkor hogy is van ez? Még mindig drágának gondolja?  

Lássuk csak: keresőoptimalizálással maguktól jönnek a megrendelések vagy az új ügyfelek! Nem fog fájni a feje amiatt, hogy nincs elég munka. Nem kell egy üzletben vagy egy irodában unatkozni és azon töprengeni, mi lesz a vállalkozással vagy mi lesz a családjával, ha nem tud elég pénzt keresni. Bár a munkája több lesz, de az anyagiak miatti stresszt elfelejtheti! Kapja az e-maileket vagy csörög a telefonja anélkül, hogy Ön ezért megfeszített lépéseket tenne.

Most újra felteszem a kérdést: Még mindig drágának gondolja? 

keresőoptimalizálás

Ami utána jön, annak az ára már csak Önön múlik!

A fent leírt dolgok a keresőoptimalizálásnak a feltételei. Létrehozott pár százezer forintból egy keresőoptimalizált weboldalt. Enélkül nincs semmi, nem lesznek eredmények.

Azonban a munka súlyosabb része csak most kezdődik!

Az, hogy ez mennyibe kerül, az kizárólag azon múlik, Ön mennyire vállal részt a keresőoptimalizálás nehéz útján.

Az oldalt látogatottságát kell növelni, hogy a Google azt lássa, hogy biztos nagyon jó oldalunk van, mert az ő elvárásainak megfelel és még látogatott is, azaz a látogatók szeretik.

Ennek a legegyszerűbb, ugyanakkor költséges módja az oldal hirdetése. Üzleti profiltól is függ, hogy melyik hirdetési csatorna amely sikeres lehet a számunkra de itt elsősorban a Google Adwords és a közösségi oldalakon való hirdetés merülhet fel.

Ne aggódjon, ez csak átmeneti költség! 

Ha az üzleti weboldala már előkelő pozícióba jut, nem lesz szüksége az ilyen jellegű fizetett hirdetésekre. Azonban a folyamat során két haszna is van: erősíti az oldalt a keresőoptimalizálás szempontjából, közben még ügyfelekhez vagy vásárlókhoz is jut. Tehát semmiképpen nem pénzkidobás! A folyamat egy része.

Itt egyrészt számolni kell a hirdetési költségekkel, másrészt ha nem Ön csinálja akkor a hirdetések kezelésének költségével.

Mindenképpen meg kell jegyeznünk, hogy megéri szakértőket alkalmaznia erre a feladatra, mert nem jelent kifizethetetlen költséget, azonban a rossz hirdetésekkel nem fog tudni sem nézettséget, sem bevételt generálni.

Rengeteg olyan hirdetést látunk pl. a Facebook-on, amelyről már messziről lerí, hogy az oldal tulajdonosa próbálkozik a hirdetéssel. Sem értékesítési szöveg, sem kreatív szöveg, sem figyelemfelkeltő képek nincsenek és a legtöbbször nem vezetik át a saját oldalukra a látogatókat, csak reménykednek benne, hogy a kép feletti linkre rá fognak kattintani. De nem fognak. Az ilyen hirdetések zsákban viszik el a konyhapénz!

Egy másik költség lehet, hogy a weboldalát folyamatosan tesztelni, elemezni és frissíteni kell.

Erre már inkább vállalkoznak a cégvezetők és nem is baj, ha átlátja a saját online marketingjét.

Először is fontos, hogy a weboldal tartalmát folyamatosan kell frissíteni. Másrészt fontos, hogy teszteljük az oldalunkat. Nézzük meg, nem-e kell valamin változtatnunk ahhoz, hogy több időt töltsenek el a látogatók az oldalunkon. Előfordul, hogy a látogatottsággal nincs baj, de a kívánt konverziót (azaz a kapcsolatfelvételt vagy a vásárlást) még sem úgy hozza, ahogy a látogatottsághoz képest elvárható lenne. Ilyenkor változtassuk meg a képet, írjunk át egy mondatot de ha szükséges, változtassuk meg a menük színét. Nyugodtan kísérletezzünk addig, amíg az arányaink nem javulnak.

Ha nagyon nincs kedve hozzá, akkor ezt már igazán olcsón megúszhatja a szakemberektől is. Havonta 30.000Ft -50.000 Ft közötti összegért jó kezekben tudhatja a keresőoptimalizálás ezen részét is!

Örök kérdés, a linképítés!

Na itt most Én is fogom a fejem! Megoszlanak a vélemények arról, hogy kell-e vagy sem. Mióta a Google bevezette az ún. Pingvin algoritmust, eléggé megy az ijesztgetés. Van aki úgy gondolja, a linképítés maga a keresőoptimalizálás és van aki azt mondja, egyáltalán nincs rá szükség.

Én a kettő között helyezkedem el valahol. Azt gondolom, van az a helyzet amikor kell és van az a helyzet, amikor valóban sikerül a Google dobogós helyeit linképítés nélkül is megszerezni.

Ez attól függ, hogy milyen kulcsszavakra milyen oldalakkal akarjuk felvenni a versenyt a Google első oldaláért.

Bővebb információ: Linképítés

A linképítés árát általában attól teszik függővé, hogy hány linket építenek és milyen minőségű oldalakra. Én itt csak egy fontos dolgot szeretnék mondani: Ne próbálkozzon egyedül a linképítéssel és nagyon gondolja meg, kire bízza! Ezen a területen nagyon sok a csaló!

Itt körülbelüli árról sem tudok tájékoztatást adni, hiszen egészen egyéni, kinek mennyi külső linkre van szüksége ahhoz, hogy eredményt érjen el a keresőoptimalizálásban. A cégek általában úgy szokták az árat meghatározni, hogy adott mennyiségű linket milyen minőségű oldalakon helyeznek el. Itt a csomagok egészen a 25.000Ft-tól a több százezer forintig vannak meghatározva.

A SEO szakértő véleményt fog adni Önnek erről is. Ne ugorjon bele linképítésbe “csak úgy”.

A keresőoptimalizálás árát így lehet nagyjából megsaccolni. A minimális összeg amit a keresőoptimalizált weboldalra költ (SEO szakértő, webfejlesztő, szövegíró) ,utána már múlik a vállalkozás üzleti profilján, a konkurencia oldalain és persze Önön, hogy mennyire hajlandó kivenni a részét a keresőoptimalizálásból.