Bízza ránk cége marketing ügyeit és dőljön hátra...

Facebook like-ok……de hogyan?

Sok üzleti Facebook oldal tulajdonos azt gondolja, ha nincs elég like az oldalán, felesleges az oldalával foglalkoznia, pedig nem így van.

Nyugodtan kijelenhetjük, hogy a Facebookon nem az oldal like-ok száma, hanem a like-olók „minősége” a fontos.

Azok a like-ok, amelyeket mi építünk ki magunknak, valós érdeklődőket jelent számunkra. Belőlük bármikor lehet vásárló vagy üzleti partner.

Hogyan építsünk like-okat az oldalunkra?

  • Facebook hirdetés
  • Kapcsoljuk a honlapunkhoz a Facebook oldalunkat
  • Ha e-mail marketinget is folytatunk, akkor jelenítsük meg leveleinkben is a Facebook oldalunk elérhetőségét
  • Ha offline marketing eszközöket is használunk (plakát, szórólap, rendezvényen vagy kiállításon való részvétel stb.), ott is jelenítsük meg, hogy elérhetőek vagyunk a Facebookon.

A fent említett lehetőségek közül a leggyorsabb megoldást a Facebook hirdetések adják.

Hirdetést hozhatunk létre kifejezetten abból a célból is, hogy like-olják az oldalunkat, de a legértékesebb like, amit a weboldalunkra vezető Facebook hirdetéseinken keresztül érünk el. Így „két legyet ütünk egy csapásra.” A hirdetéssel elérjük, hogy az oldalunkra kattintanak és talán egy like-ot is beszedünk. (és ha szerencsénk van, rögtön egy vásárlót/érdeklődőt is) Aki kattint is és like-ol is, az egyértelműen komoly érdeklődő.

A másik kérdés – amely rendszeresen felvetődik a Facebook oldal tulajdonosok részéről,- hogy miért nem látja a bejegyzésünket minden like-oló?

Mint ahogy ismerőseink posztjai sem jelennek meg mindig számunkra, így az üzleti oldalak begyezései sem jelennek meg minden like-olónak. Az, hogy mikor kinek és mi jelenik meg, egy bonyolult algoritmus határozza meg. Számít, hogy kinek like-oljuk a bejegyzéseit, ki mennyi időt tölt el az oldalon, kivel kommunikálunk, kinek osztjuk meg a bejegyzéseit és még sok minden más is. De gondoljunk csak bele! Ha van pl. 800 Facebook ismerősünk és mindenkinek a posztja megjelenne számunkra, akkor egy nap 24 órája sem lenne elég ahhoz a Facebookon, hogy mindent lássunk és elolvassunk.

Jogosan merül fel a kérdés, hogy akkor mi értelme van a like-építésnek?

A válasz egyszerű: az épített like-ok mögött komoly érdeklődők lehetnek, hiszen azért like-olta az oldalunkat, mert valóban érdeklődik a szolgáltatásunk vagy termékeink iránt. Így tökéletes célközönség hirdetéseink számára.

Az interneten sok olyan oldalt találhatunk, ahol Facebook like-okat árusítanak. Ez a megoldás eszünkbe se jusson! Tudjuk, hogy a sok like jól néz ki, de egyrészt a Facebook bünteti a vásárolt like-okból épült oldalakat, másrészt nem célközönség számunkra, tehát felesleges!