Bízza ránk cége marketing ügyeit és dőljön hátra...

Blog készítés

Miért jó a blog készítés? Az interneten szörfözgetve egyre több oldalon jelenik meg a Blog menü. De vajon miért? Hogyan kezdjek hozzá?

Blog készítés és ami mögötte van

Blogot két okból kezdünk el készíteni:

  1. Segíteni szeretnénk vele a keresőoptimalizálást
  2. Hasznos információkkal vagy érdekességekkel szeretnénk szolgálni látogatóink számára

A kettő azonban nem zárja ki egymást!

A blog készítés miben befolyásolja a keresőoptimalizálást?

A válasz nagyon egyszerű. A blogírás tökéletesen alkalmas arra, hogy a Google számára releváns tartalmakkal töltsük meg a weboldalunkat.

Egy oldalon minél több szöveg van, annál jobb. Azonban nem mindegy, hogy az a szöveg miről szól. Ahhoz, hogy a blogunkat a keresőoptimalizálás folyamatában hasznosítani tudjuk, ahhoz nem írogathatunk össze-vissza. Ebben az esetben nem mindegy, hogy mit tartalmaz a szövegünk és hogyan formázzuk a szöveget.

Mielőtt keresőoptimalizálást segítő blog készítésbe fognánk, kulcsszókutatást kell végeznünk. Meg kell találnunk azokat kulcsszavakat (állhatnak akár két vagy három szóból is), amelyeket beírnak a keresőbe, ha olyan szolgáltatást vagy terméket keresnek, amelyről a mi oldalunk is szól.

A blogunkat egy-egy ilyen szóra kell felépítenünk.

Minél több kulcsszó, annál több blog, annál sikeresebb oldal!

Próbáljunk meg minél többet írni. Persze nem kell a bejegyzésünknek a földig érnie, de azért a blogírás nem 4-5 sort jelent.

Számolatlanul írhatjuk a blogbejegyzéseinket, hiszen gyakorlatilag nincs olyan üzletág, amivel kapcsolatban ne lehetne ezernyi dolgot leírni.

blogkeszites

De Én nem vagyok újságíró!

Nem is kell annak lenni. Az írás képessége nincs szakirányú képesítéshez kötve. Más az újságírás és más az online szöveg írása. Egy írott sajtócikk megírásához valóban szakképzett újságírónak kell lenni, de a blog készítéséhez nem.

Könnyű helyzetben vagy, hiszen a saját foglalkozásodról tudsz beszélni. Igaz?

Írj úgy, mintha beszélnél. Írj úgy, mintha egy társaságban kéne elmondanod azt, hogy mivel foglalkozol. A társaságban tehetnek fel neked kérdéseket, de Te ezekre a kérdésekre is tudod a választ! Mint amikor egy belgyógyászt kérdeznek a magas vérnyomásról vagy a cukorbetegségről. Sokat tud róla beszélni, hiszen ért hozzá, erről (is) tanult az orvosi egyetemen.

Így a Te foglalkozásoddal, termékeddel, szolgáltatásaiddal kapcsolatosan is sok téma merülhet fel, amiről írhatsz.

Beszélj írásban!

Könnyen lehet, hogy első próbálkozásaid kudarcba fulladnak. Ettől ne érezd rosszul magad, hiszen senki nem úgy született, hogy írásban kommunikál. Próbálkozz, írj, hagyj magadnak időt.

Egy rockújságíró ismerősöm már közel 40 éve van az újságírói szakmában. Igen, újságírónak is tanult, azonban a rock iránti rajongása elvitte egy speciális terület felé, amit rock újságírásnak hívnak.

Múltkor mesélte, hogy pár évvel ezelőtt “vissza olvasgatta” régi írásait és kinevette saját magát. Némelyik régi, publikált cikkét szakmai szemmel ma már borzalmasnak is találta.

Ha Ő tanult újságíróként sem tudott mindig tökéletes cikket írni, akkor Te se várd el magadtól. Majd fejlődsz benne.

A jó hír az, hogy a blogokat olvasó látogatók sem várják el a tökéletes cikkeket. Pusztán számukra hasznos vagy érdekes  információkhoz szeretnének jutni. Nem azért olvasnak blogokat, mert irodalmi tökéletességre vágynak.

Tehát Te is esélyes vagy arra, hogy megszeressék a blogodat. Ráadásul szorgalmaddal a weboldaladat is előrébb viheted a Google találati listáján.

Kezdj neki a blog készítéshez! 

Azonban, ha nem sikerült kedvet csinálni hozzá vagy időhiányban szenvedsz, nyugodtan keress meg minket és segítünk!

Megírjuk a blogokat helyetted úgy, hogy esténként még Te is szívesen fogod olvasgatni őket a saját weboldaladon!

Ha többet szeretnél tudni a szövegírásról, itt van még olvasnivaló: Szövegírás ereje az interneten